Pénzvisszafizetési Garancia
Tanúsítvány

      Ceginformáció megbizhatósági tanusitvány

Hírlevél
Pontgyűjtő számla
Facebook
Fogyasztó Barát

TOP termékek
Termékajánló
Szavazás
Fizetési megoldás
Hírek, Blog
2018.10.11 17:56

Egy kis időutazás MTZ traktorjainkkal

Egy kis időutazás MTZ traktorjainkkal

Fehéroroszországban a ’Minszki Traktorgyárban’ 1950 óta gyártják Mtz traktor  Belarus csodáinkat. Ezek a traktorok nagyon jól ismertek a Független Államok Közösségében, és több mint 100 országba, köztük az Egyesült Államokba és Kanadába exportáltak.

 

A második világháború végén a Szovjetunió mezőgazdasági infrastruktúrája szegény állapotban volt, a háború későbbi éveiben pedig nem létező mezőgazdasági gépek gyártására koncentrálódott. Azok a traktorok és gépek, amelyek még mindig a Nagy Kollektív Tanyákon dolgoztak, fáradtak a nehéz használattól (a legtöbbet az 1930-as évek elején vagy azelőtt készítették). Ezek a traktorok megbízhatatlanok és gyengén karbantartottak voltak. 

 

A kommunista állam elrendelte az új traktorokat a Szovjetunió több telephelyén, az MTZ legfőbb összeszerelő üzemét Minszkben, Fehéroroszországban, míg a kisebb traktorokat más helyszíneken gyártják, míg más gyárak nagy teljesítményű csuklós és lánctalpas traktorokat gyártanak. Mindezeket a traktorokat "Fehéroroszország" néven exportálták, de egymástól eltérő kialakításúak voltak. A keleti blokkon a traktorok nem festettek, egyszerűen ugyanazt a színt festették, vörös, zöld és kék a leggyakoribb. A 80-as évek végén a fehérorosz traktorok krémes / fehér krémkerekek festékkel készültek, vörös házzal, ez az 1990-es évek végéig maradt, amikor vörös színűvé vált egy fekete futóművel és krémkerékkel (később ezüst). 

Az 1950-es évekig az MTZ nem gyártott kerekes traktorokat, a lánctalpas traktorok gyakoribbak.  Az új formatervezési mintákat 1950-ben gyártották, és az új MTZ kerekes traktor született. Az első modell az MTZ–2 volt, melyet 1953. október 14-től gyártottak. Ezek a traktorok a szovjet mérnökök három fő  koncepciójára épültek - megbízhatóság, egyszerűség és   pénz.

A Minsk Tractor Worksban mintegy 3 millió traktort építettek 1948- tól. 2010-ben a fehérorosz traktorok elosztását az Egyesült  Államokban és Kanadában egy helyi forgalmazó "MTZ Equipment  Ltd" segítségével újították meg . Az egyik kiváltó tényező volt az a tény, hogy a gyár elkezdett traktoroknál kompressziós  gyújtású  dízelmotorokat gyártani.

A fejlődés következő lépcsője 1961, amikor is megkezdődött az MTZ-50 és MTZ-52 típusú traktorok sorozatgyártása. A gyár a termelésben, a fejlesztésben  és az új technológiák alkalmazásában elért sikereire való  tekintettel  megkapta a Lenin rendet. A traktorgyártásban elért  kimagasló eredményeiért, a termelés lehetőségeinek kiemelkedő  kihasználásáért és a hatékony termelést biztosító  nagyteljesítményű traktorok kifejlesztéséért a gyár kollektívája  megkapta az „Októberi Forradalom” érdemérmet. Az egymilliomodik traktor 1972 novemberében gördült le a gyártósorokról.

 

Az MTZ 50/52 gyártásának beindításával megkezdődött az export intenzív fejlődése, ami egyrészről a mennyiségben mutatkozott, másrészről a szállítások a világ egyre több pontjára terjedtek ki. Az export 1975-re elérte az évi 18 ezer traktort. 


 A gyár 1974-ben beindította a jóval nagyobb teljesítményű MTZ-80 traktorok sorozatgyártását.

A világon ebből a típusból szerelték össze a legtöbbet.

1975-1985

Megalakult az MTZ Csoport melynek alapítói a minszki gyáron kívül a következők voltak:

  • A speciális felszerelések és szerszámok gyára
  • A Vitebszki traktor alkatrész gyár
  • A Bobrujszki traktor alkatrész és fődarab gyár
  • Az „Univerzális földmunkák traktorai” Tervező iroda

A gyár 1978-tól a kisebb teljesítményű eszközök fejlesztésébe kezdett. Ennek keretén belül terveztek 5,6,8,12 LE teljesítményű motorokat, majd megkezdték az MTZ-05, MTZ-06, MTZ-08BS, MTZ-12, valamint a négykerekű MTZ-082 (12LE) kistraktorok sorozatgyártását. A fejlesztés nem állt le, így 1984-ben megjelent a 100LE teljesítményű motorral szerelt MTZ-102.

. A kétmilliomodik traktor 1984. március 24-én gördült le, míg 1985-ben elkészült az MTZ-142 típus 150LE teljesítményű motorral szerelve.

 

A traktorok formatervezése az 1990-es évek óta jelentősen megváltozott. A Szovjetunió
1991-es bukása óta az MTZ-Belarus traktorok összetettebbé és   fejlettebbé váltak
, elsősorban az importált nyugati építésű traktorok   miatt, amelyek komoly versenytársakká váltak, ezért az MTZ-nek     versenyezni kellett a piacon, és ennek megfelelően módosítania kellett   a terveket.
 A múltban az MTZ kevés figyelmet fordított a kozmetikai   megjelenésre és a kezelő kényelmére, ám a közelmúltban   ezek egyre fontosabbá váltak, azonban egyes piacokon egy alapmotor még mindig elérhető. Ezek a modellek nagyjából ugyanazok, mint az 1970-es évek traktorjai, és kevés a kényelem és az extrák, mint például a szervokormány. 

Folytatódik az MTZ-220 traktorok fejlesztése és több modifikáció sorozatgyártása is beindul, már 220 LE motorteljesítménnyel. Ezért a fejlesztésért a gyár dolgozóinak egy csoportja 1995-ben Belorusz állami Díjat kap.

A gyárban megteremtik a Belorusz 1221 (130 LE) sorozatgyártásának feltételeit, mely traktor rendkívül gazdaságos és hatékony. Az első traktorok 1994-ben gördültek le a szalagról. A különböző traktor fődarabok bázisára a gyár 15 alternatív eszköz, többek között kommunális gépek, erdőművelő és feldolgozó, rakodógépek és bányák részére kialakított szállító járművek gyártását indította el. A hárommilliomodik traktor 1995-ben készült el.

A minszki gyárban, 2003-ban elkészül az MTZ-2822 (280 LE) 2 db tesztpéldánya, amely a gyár legerősebb kerekes traktora.

Az MTZ 2006-ban ünnepelte 60 éves fennállását. A gazdaság fejlesztésében elért kiemelkedő teljesítményéért a gyár megkapta, a Belorusz Köztársaság Zászlaját. A huzamos ideje végzett átlagon felüli, eredményes munka elismeréseként a dolgozók egy csoportja a Belorusz Köztársaság kitüntetéseiben részesült. Az ünnepre időzítették, a világ és a gyár legerősebb Belorusz traktora (450 LE) kísérleti darabjának bemutatását.

A néhány említett típusnak továbbra is piaca marad, és Fehéroroszország továbbiakban is az első választás a vevők számára, akik  egyszerű és könnyen fenntartható gépet keresnek.


Mtz traktor alkatrészek ma is könnyen, gyorsan beszerezhetőek. Minőségi, eredeti Belarus alkatrész utánpótlásával, minőségi kenőanyag használatával traktortulajdonosokhoz hálás lesz még sok éven keresztül.

Eredeti ’Minszki Traktorgyár' által összeállított BELARUS videó

agroszaki.hu

 

Agro-Szaki